HR | EN
Blog

Život u Inkubatoru: Beyond Pines

U sklopu naše rubrike Život u Inkubatoru donosimo vam inspirativan i zanimljiv intervju s Dinkom Šimcem, osnivačem Beyond Pines

Enter Koprivnica: „Beyond Pines is an imaginary place where ideas come from“. Možete li nam reći još nešto o tome što je Beyond Pines i čime se bavite?

Beyond Pines: 
Sam naziv „Beyond Pines“ je nastao kao igra nekoliko pojmova i nekih mojih ideja o „mjestu“ na koje kreativci odlaze kako bi smislili ideje i koncepte. Djelomično je ime nastalo i kao „Beyond Porcupines“ budući da se imaginarna filmska kuća iz koje se razvio  i moj sadašnji obrt zvala „The ikobraz“ (čitaj Dikobraz, eng. Porcupine).

Prvenstveno se bavim kompletnom izradom glazbenih spotova, reklama i kratkih filmova za razne potrebe. Pod „kompletnom“ mislim na sve korake, od idejizacije, preko organizacije i okupljanja teama, do snimanja, režije i postprodukcije. Neobično je da većina toga pada na jednu osobu (iako svi projekti uključuju više ljudi bez kojih takvi pothvati ne bi bili mogući), to mi je omogućilo da pokrijem tržišni  prostor za manje produkcije za kakvima je potražnja vrlo velika.

Osim videa, radim i na nekim fotografskim projektima, ponajviše produkt fotografija koja mi služi kao super vježba i prilika za eksperimentiranjem s rasvjetom.

Enter Koprivnica: Vidjeli smo da surađujete s brojnim poznatim hrvatskim glazbenicima, kako dolazi do te suradnje?

Beyond Pines:
Sve su se suradnje do sada dogodile organski, tj. od usta do usta. Prvi spot sam napravio kolegi na faksu, taj su spot vidjeli neki drugi glazbenici s područja Koprivnice i malo po malo, počeo sam dobivati sve više zahtjeva. Budući da sam tad studirao, morao sam ograničiti količinu spotova koje radimo pa se nisam reklamirao. Bez obzira na to, spotovi su se proširili i od tada pa do danas nisam radio na svom marketingu jer imam dovoljno posla i radim onoliko koliko mogu.

Enter Koprivnica: Postoji li možda netko s kime biste baš voljeli surađivati u budućnosti?

Beyond Pines:
Postoje brojni glazbenici s kojima bih volio surađivati, ali i glumci, direktori fotografije i ostali članovi filmske ekipe, pa ilustratori, slikari, etnolozi, antropolozi, novinari, VFX ili 3D umjetnici, game designeri...  Budući da mi želja nije raditi samo spotove, volio bih surađivati i s ljudima iz ostalih branši.

Teško je nabrojati konkretne osobe budući da ono što suradnju čini ugodnom i ispunjavajućom nisu nužno pjesme/radovi koje ti ljudi stvaraju, već neki prirodni osjećaj za zajednički rad ili izgradnju i realizaciju ideje koja, kad se zbroji, nadilazi izvornu ideju i uspješno komunicira čim široj skupini ljudi.

Volio bih surađivati s kompanijama i ljudima čiji su ciljevi veliki i na bilo koji način čine dobro ljudima na nekom području ili globalno. Najponosniji bih bio da budem dio nečeg takvog i uspješno, u suradnji s nekime, napravimo neku pozitivnu promjenu.

Enter Koprivnica: Odakle crpite inspiraciju za Vaše video uratke?

Beyond Pines:
Inspiracija je potencijalno kamo god pogledamo. Mislim da u ovakvoj kreativnoj industriji tajna leži u tome da pronađete novu ili privlačnu perspektivu za bilo koju od tih stvari koje nas svakodnevno okružuju. Radoznalost je, po meni, vrlo blizu inspiraciji. Radoznalost za pričama, tehnologijama, pa empatija prema tuđim osjećajima i želja za razumijevanjem događaja oko nas. Sve to može poslužiti kao odlična podloga za stvaranje nove ideje za neki od ovakvih uradaka.

U primjeru glazbenog spota, stvar često postaje i lakša jer se spot gradi na temelju pjesme koja je puna simbola, osjećaja i slika pomoću kojih je lakše stvoriti vizualnu dimenziju priče.

Enter Koprivnica: Na kraju radnog dana, što Vas čini zadovoljnim?

Beyond Pines:
Općenito me ovaj posao čini zadovoljnim. Uživam u stvaranju malih „univerzuma“ kroz priče koje pričam kroz filmsko, tj. video stvaralaštvo. Kad te priče uspiju proizvesti neku reakciju kod ljudi, pa mi ti ljudi priđu i podijele sa mnom neki svoj osjećaj ili reakciju na moj rad, to je zaista lijepo. Također, što se tiče glazbenih spotova, najzadovoljniji sam i kad autori pjesama budu sretni sa spotom i osjete da spot nadopunjuje, a nekad čak i uzdiže kompletnu poruku pjesme. Isto vrijedi i za vlasnike nekog proizvoda / kompanije kojima moj video pomogne u promidžbi i samom poslovanju.

Enter Koprivnica: Koji su Vam planovi za budućnost?

Beyond Pines:
Svakako bih htio otići još dalje, raditi za još veća imena, surađivati s najboljima u svojim područjima i raditi stvari koje će imati još veću publiku i doseg. Danas su mediji zakrčeni ogromnom količinom informacija i sadržaja koji nemaju ulogu osim da ubiju vrijeme svojim konzumentima. Mislim da mediji moraju imati veću ulogu od tog i htio bih da moji radovi jednog dana „pokreću“ nešto u ljudima, dirnu ih ili šokiraju tako da požele učiniti nešto dobro za druge ili za planet kojeg svi dijelimo.

Mislim da moram još puno raditi kako bih došao do toga, pri čemu nije isključena mogućnost dodatnog školovanja, te širenje moje kompanije na više ljudi i pridobivanje većih klijenata. Sve bi to trebalo, u mojoj glavi, dovesti do toga da jednog dana budem u prilici raditi filmove kakve želim.

25 08/2020
Veličina fonta
Kontrast
Poveznice